سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ آموزشی

چگونه دروس را برای کنکور مرور کنیم؟

 

سلام، دوره و مرور یکی از مهمترین نکاتی در ارتباط با موفقیت در کنکور میباشد. دوره و مرور از جمله موضوعاتی هستند که بسیاری از دانش آموزان در انجام آن مشکل دارند. در واقع دوره و مرور صحیح میتواند باعث بالا رفتن تراز در آزمون های آزمایشی شود. امروز سعی میکنم در این فایل صوتی نحوه ی صحیح و اصولی دوره و مرور را به شما آموزش دهم.همچنین نکاتی که در ادامه ذکر خواهد شد ، در جمع بندی دوران نوروز و همچنین جمع بندی نیم سال اول کاربرد فراوان دارد.

 

بازخوانی

باز خوانی در واقع خواندن مطالب از روی درسنامه و یا جزوه و یا کتاب درسی خودتون میباشد. در واقع بازخوانی در ارتباط با دروس و فصول حفظی را شامل میشود. از جمله قسمت های تاریخ ادبیات و یا لغت و املا و یا قسمت های حفظی دروس شیمی و زیست.

 

در ارتباط با بازخوانی باید خدمتتون عرض کنم که در واقع در باز خوانی تمرکز اصلی بر روی درسنامه میباشد. و زدن تست بسیار در این روش اتفاق می افتد.

 

بازیابی

در بازیابی در واقع بیشتر بر روی حل تست تأکید میشود . بیشتر داشتن تسلط بر روی مباحث تأکید میشود. در این روش بیشتر بر روی دروس مفهمونی تأکید میشود..مانند آرایه ادبی ، زبان فارسی ، ریاضی و فیزیک و قسمت های مفهومی زیست و شیمی. این روش در واقع بر روی کاغذ آوردن هر آنچه قبلأ میدانستیم و الان میخوایم بفهمیم چه مطالبی را یادمان هست. و فقط تمرکز خود را برای خواندن درسنامه بر روی قسمت هایی بزاریم که فراموش کردیم.

 

حافظه چگونه کار میکند؟

همه ی ما میدانیم که در واقع حافظه ی ما شامل دو قسمت میشود. 1) حافظه بلند مدت 2)حافظه کوتاه مدت

 

دوره و مرور مطالب برای کنکور

 

حافظه بلند مدت 

مطالب در این قسمت از حافظه معمولأ به سختی و در مدت زمان طولانی فراموش میشود. و فراموشی به سرعت اتفاق نمی افتد.

 

حافظه کوتاه مدت 

این حافظه در واقع قسمتی از حافظه میباشد که معمولأ اکثر مطالبی که دانش آموزان مطالعه میکنند در این حافظه ذخیره میشود و معمولأ 48 ساعت بعد از مطالعه بسیاری از مطالب از ذهن ما میرود.

 

زمانی که یک دانش اموز مطلبی را میخواند در صورتی که آن را مرور نکند قطعأ برای روز آزمون آزمایشی خود ،آن مطلب را فراموش میکند و  این نکته بسیار مهم میباشد. زمانی که یک دانش آموزی که یک مطلبی را اول هفته میخواند باید در طول دو هفته و یا سه هفته ی آزمون آزمایشی خودش آن مطلب را دوره کند . و با روش صحیح تست زنی برای کنکور استفاده کند تا مطلب فراموش نشود.

 

هر چقدر فاصله میان دوره ی مطالب کمتر باشد ، آن مطلب بیشتر در ذهن تثبیت میشود. و این تثبیت بسیار میتواند با دوره و مرور های بلند مدت پایدار تر شود.